2e keer gaatjes?

ik wil voor de 2e keer gaatjes laten schieten heb ze laten dichtgroeien en heb nu spijt, maar ik hoorde dat je beter kon piercen? maar wat houd dat in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (6)

Als je gaatjes zijn dichtgegroeid betekent dat dat er nu littekenweefsel is gegroeid. Om hier opnieuw gaatjes in te maken doet waarschijnlijk iets meer pijn dan het de eerste keer deed.

Gaatjes schieten gebeurd met een schiet'pistool'. Je gaatjes worden in één keer gevormd door het in één keer schieten van het knopje door je oorlel.

Piercen gebeurd met een aparte naald. Deze naald maakt eerst een gaatje en daarna gaat het knopje daarin.

Mijn ervaring is dat gaatjes in je oorlel met een schietpistool vrijwel pijnloos en snel gaat. Ik heb hiernaast 3 piercings (dan wel niet in mijn oorlellen) maar dit gaat vrij langzaam en is dus best wel pijnlijk. Meestal wordt dit wat nauwkeuriger gedaan en op plekken waar je niet zomaar een schietpistooltje doorheen kunt rammen omdat het weefsel te dik is.

Ik zou dus gewoon voor het schietpistool gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
gebeurd = gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
piercen is over het algemeen minder pijnlijk omdat er dan niet volgas in je oren word geschoten, maar bij gaatjes in je oorlelletjes maakt het niet zoveel uit.. bij gaatjes boven in je oor (in je kraakbeen) zou je het beter wel kunnen laten piercen omdat als ze geschoten worden er een bobbel zou kunnen ontstaan op je oor doordat het kraakbeen weg word geschoten , dus het is wel aan te raden om het dan te laten piercen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het algemeen kun je beter piercen dan laten schieten.
is wel duurder.
om je verder te oriënteren raad ik je aan op deze site even rond te dwalen:
http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/4361894?visitorId=d10d357b31b6bea0138bdae4e838286c
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je laat schieten dan word als het waren je vlees aan de kant geduwd door de kracht en snelheid van het schietpistool en als je laat piercen dan prik je er gewoon een gaatje in en dan blijft het gaatje ook (langer) open.

Ik heb het bij mijn tragus gehad toen ik het de 1ste keer heb laten schieten wat ie in het vlees gaan groeien en later liet ik het opnieuw zetten en heb ik het laten piercen toen heb ik er geen last van gehad. ik vind het alleen persoonlijk wat pijnlijker als schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden heb ik ook opnieuw mijn dichtgegroeide gaatjes open laten schieten, Het was zo goed als pijnloos maar een gaatje is aan de voorkant wel op de 'oude' plaats gedaan maar de achterkant is er niet op de oude plaats weer uitgekomen. Soms een beetje lastig maar goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piercen is beter:
Mijn oren zitten 'vol' met rijtjes geschoten, gepiercte en zelf geprikte gaatjes, en de mooiste zijn: de gepiercte.
Ze deden wel iets meer pijn bij het piercen, maar ze zijn heel mooi recht, en exact op de plek waar ze horen.

Piercen houdt in dat iemand er met rust en aandacht naar kijkt hoe je nieuwe gaatje gaat komen te zitten. De piercer kan het ook allemaal goed zien. Je betaalt ook wel extra voor al die aandacht, maar dan weet je zeker dat het op de plek komt die je wilt.
Als je meerdere gaatje wilt doen in 1 keer, kan je misschien wel een mooie prijs afspreken met de piercer.