Waarom krijg ik niks terug van de belastingdienst, of zit dat bij de terugbetaling van mijn partner?

Hoe kan het dat ik ondanks dat mijn inkomen €31.000 ik niks terug krijg van de belastingdienst?
Kan het zijn dat het bij de terugbetaling van mijn partner in zit?
Mochten er aanvullende vragen zijn wil ik deze uiteraard beantwoorden :-)

een maand geleden
2.5K
ronron1212
een maand geleden
Als je in loondienst werkt heeft je werkgever gewoon genoeg en niet te veel belasting en premies ingehouden. Ik snap ook niet waarom je vindt dat je ondanks je inkomen geld terug zo moeten hebben
Manono
een maand geleden
Hallo Ron, Bedankt voor je reactie. De reden dat ik er ‘vanuit’ ga is omdat ik al jaren het zelfde verdien en dus ook al jaren iets terug krijg van de belastingdienst nadat ik mijn aangifte heb gedaan. Dit is dan ook de reden waarom ik mijn vraag hier stel :-)
Utrecht
een maand geleden
In dat geval even goed je aangifte nalopen of er niet toch verschillen zijn met vorig jaar. Of dat in de verdeling (als je samen aangifte doet als fiscale partners) alle teruggave via hem gaat.
Antoni
een maand geleden
@Utrecht, het hoeft niet aan de persoonlijke situatie te liggen; het is ook mogelijk dat de algemene regels zijn gewijzigd. Dan wijzigt misschien ook de persoonlijke aangifte.
Inekez1
een maand geleden
Om te weten waarom je dit jaar niet hetzelfde krijgt als vorig jaar, is het wel van belang om te weten WAAROM je andere jaren een teruggave kreeg. Blijkbaar is er nu iets veranderd in jouw situatie, of in de rekenregels van de Belastingdienst die toevallig betrekking hebben op jouw of jullie situatie.
Manono
een maand geleden
Waar zou ik dit terug kunnen vinden over de regels?
Manono
een maand geleden
@Utrecht in de verdeling staat (wat betreft woning in ieder geval) alles op zijn naam en hebben we mij op 0 gezet. Zou dit de reden kunnen zijn?
VraagAntwoord66
een maand geleden
Van wie is de woning? Van jullie samen? Je mag bij de laatste stap het zo gunstig mogelijk verdelen. Als de ander eigenaar is van de woning, dan zou je alles naar jouw naam kunnen slepen.
Manono
een maand geleden
Bedankt voor de reactie. We hebben de woning samen gekocht!

Geef als eerste antwoord