Wat kan ik doen als ik geen tv ontvangst heb bij regen ?

Wij hebben tv-ontvangst via een schotel en abonnement bij Canal Digitaal.Bij heftige regen of sneeuw hebben we geen beeld.Wat kan ik hier aan doen. We wonen in Duitsland.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.7K
TurfGraver
7 jaar geleden
Inherent aan schotel ontvangst.
Schotel onder afdak zetten (al helpt dat niet tegen atmosferisch verstoring). :)

Antwoorden (1)

Bij hevige regen of dikke sneeuw is daar niets aan te doen. Heb je bij lichte regen ook al slecht ontvangst, dan moet je schotel opnieuw gericht worden. Blijkbaar staat 'ie dan niet optimaal gericht t.o.v. de zendmasten.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Gaat niet om een zendmast maar satelliet
Een schotelantenne, ook wel satellietschotel genoemd, bestaat uit een cirkelvormige of ovale reflector in de vorm van een parabolische schotel en een ontvangstkop, Low Noise Blockconverter (LNB) genaamd, die de eigenlijke antenne bevat. De reflector bundelt de radiogolven en concentreert deze op de LNB. Een schotelantenne wordt voornamelijk gebruikt om signalen van een satelliet te ontvangen. Meer dan 800.000 huishoudens in Nederland hebben een schotelantenne om satelliettelevisiesignalen te ontvangen. Behalve voor het ontvangen van signalen worden schotelantennes ook gebruikt om signalen naar satellieten te zenden. In de radioastronomie gebruikt men schotelantennes als radiotelescoop om radiogolven van astronomische objecten waar te nemen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Bescherming voor de LNB (paraplu)
http://www.bestebeeld.nl/producten/sneeuwkap-regenkap-voor-schotel.html
of een verwarmd schotel
http://raschlebens.com/verwarmde-schotelantenne-zodat-u-storingen-die-worden-veroorzaakt-door-vorst-te-voorkomen/
wil wel eens helpen.
Maar niet tegen atmosferisch verstoringen...
Inekez1
7 jaar geleden
@ronron. Ik weet wel wat een schotel is!. Ik bedoel inderdaad satteliet in plaats van zendmast. Maar dat 'ie bij slecht ontvangst mogelijk opnieuw gericht moet worden staat op de website van Canal Digital.
gvrox
7 jaar geleden
Ik geef je een compensatie-plusje, op de zendmast opmerking na klopt het wel. Met een grotere schotel zou je ook een beter signaal moeten kunnen krijgen bij slecht weer.